Man får ju tycka som man vill ..

2012-01-23 @ 14:25:25
Idag hade jag sån fruktansvärd ångest över att jag lämnat Tova på dagis , och allra helst för att jag lämnade henne gråtandes . Men vid hämtning så sa hennes ordinarie fröknar att det hade gått huur bra som helst hela dagen ! Så det hade gått över fort och hon hade ätit frukost med de andra barnen på den andra avdeliningen . Åh fyfan vad härligt det var att höra !

Sen är ju personalen underbar . De som fanns vid lämning idag var ju som sagt nya för Tova , men en av hennes ordinare sa att " om jag bara visste när du skulle komma , så hade jag kunnat börja tidigare så var det mig hon träffade först " HUR BRA ÄR INTE DET ?! Visar verkligen att de bryr sig . Sen sa de att barn som gråter i början blir jättebra dagisbarn , och efter imorse så kan det nog bara bli bättre :)

Nu sover hon och jag passar på att googla lite om hur länge barn är ledsna , och vad folk gör osv . Såklart finns alla varianter , så vi fortsätter på vårat vis :)

Men här kommer några som tycker att man är dum i huvudet som lämnar sina barn på dagis :

- "Hej alla "mammor" (dvs ni som sätter era allt från ettåringar till över treåringar på dagis från 8-17 fem dagar i veckan) jag undrar hur FAN ni mammor kan ha samvete att lämna bort era barn. Jag blir så förbannad att jag ínte vet vart jag ska göra av mej, och jag kan inte sova på kvällen.
Allt som skriver om och läser om i mammatidningar och mammasidor är hur jobbigt det är att ha barn.
Ta er tid att ta hand om era barn och sätt värde på era barn. Lyssna på erat dåliga samvete, era barn behöver er."


- "Dagis är förvaring och jag är inte ett dugg rädd för att jämföra dagis med barnhem i Östeuropa."

- "Ett så litet barn klarar inte en separation utan att ha en trygg anknytningsperson som "tar över" när föräldern lämnar. Små barn ska inte lämnas gråtande, det blir till ett trauma. Visst de ger upp till slut men får kanske sår i själen (mamma och pappa bryr sig inte hur ledsen jag än blir), vilket skapar otrygga barn. Om barnet gråter så är det inte tryggt och har inte den trygga anknytning det behöver för att föräldern ska kunna gå. "

Jag VET att Tova inte har fått något "sår i själen" för att jag lämnar henne på dagis . Det är världens gladaste , snällaste , tryggaste lilla tjej trots tårar vid lämning . Herregud .. Inte konstigt att man vart orolig när man har fått lyssna på de här argumenten :)

Lite nervarvning efter dagis idag ! :)


Elenor

Fan vilken sjuk människa! Vilken jävla idiot! Hur fan ska man kunna försörja sej om man inte har barnen på dagis?? Man måste om man ska kunna få in lön o kunna ge sitt barn de barnet behöver. Leva på föräldrapenning i 3 år går ju inte. Hur fan hade personen tänkt att en ensamstående skulle klara sej då? Nej fy fan! Barnen/barnet mår bara bra av att träffa andra barn o människor. Nej skit i det där Sandra. De där är någon som inte mår bra.

2012-01-23 @ 16:45:23
URL: http://urellensliv.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Namn: Sandrah
Ålder: 24
Bor: text
Civilstånd:
Sambo
Bloggar om: Hej ! Det är jag som är Sandra , mamma till Tova som kom till oss 100808 och sambo med hennes pappa . Just nu lever jag ett riktigt härligt mammaledigt liv och ni kan följa oss i vår vardag med allt från babysim till våra små äventyr . <