Solskydd !?

2011-05-20 @ 11:15:00
Är så himla rädd för solen när det gäller Tova , och vi har både parasoll och en extrasufflett till vagnen men den extragrejen kan man inte ha när det blåser för då åker den bara av . Har hittat bra solskydd till vagnen här axelida.com , men hon kommer ju bara dra av det .. Den HÄR tänker jag nog däremot köpa ..

Alltså , nu är det inte så att jag bara låter henne vara skyddad för lite sol mår hon ju bra av - men all "onödig" sol försöker jag låta bli .

Hur är det egentligen med typ solskyddsfaktor ? Får barn under ett år ha det ? Det står så olika överallt , och när värmen och allt badande väl kommer igång kommer Tova iallafall vara minst 10 månader . Självklart tänker jag ju inte ha det på händerna så att hon får i sig det och jag kommer ju inte låta henne vara i solen mer bara för att hon har solskyddsfaktor på sig .

Ähh , nu lät det här värsta överdrivet men jag är inte så besatt som det kanske låter och jag hör gärna hur ni gör . Vill ju bara det bästa för henne :)


Jonathan & Tova <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Namn: Sandrah
Ålder: 24
Bor: text
Civilstånd:
Sambo
Bloggar om: Hej ! Det är jag som är Sandra , mamma till Tova som kom till oss 100808 och sambo med hennes pappa . Just nu lever jag ett riktigt härligt mammaledigt liv och ni kan följa oss i vår vardag med allt från babysim till våra små äventyr . <