Dagens lunch , gratinerad hummer !

2012-01-15 @ 13:00:00
Det fick bli ugnsgratinerad hummer idag !



Ingredienser till två hummrar:

100 g oliver
2 dl créme fraiche
1 vitlöksklyfta (jag tycker om vitlök så jag tar mycket)
1 dl västerbottenost
1 kruka basilika

1. Hacka oliverna i en matberedare. Hacka basilikan.
2. Blanda crème fraiche med oliver, basilika, pressad vitlök och riven västerbottenost.
3. Dela hummern på längden. Ta bort magsäck och tarm, knäck klorna. Lägg dem på en långpanna.
4. Sätt ugnen på grill.
5. Bred blandningen på hummern. Gratinera dem mitt i ugnen i ca 8 minuter så att de får lite färg.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Namn: Sandrah
Ålder: 24
Bor: text
Civilstånd:
Sambo
Bloggar om: Hej ! Det är jag som är Sandra , mamma till Tova som kom till oss 100808 och sambo med hennes pappa . Just nu lever jag ett riktigt härligt mammaledigt liv och ni kan följa oss i vår vardag med allt från babysim till våra små äventyr . <