Läkarkontroll .

2011-06-28 @ 12:47:04

Sådär , då har jag vart och kollat upp Tova och hennes hosta . Ville vara säker på att det inte var astma eller något , utan få det bekräftat att det bara är en helt vanlig (men jobbig) hosta .

På väg in så satt jag och tänkte lite , för jag var lite orolig för Tovas skull .. Tänkte dels på att jag som inte röker och gör allt för att Tova ska utsättas så lite som möjligt för rök och annan dålig luft som möjligt, varför ska hon ha sån otur att bli dålig när andra mammor kan stå med sina barn i famnen och röka och deras barn ska klara sig från skit ? Självklart vill jag ju inte att barnen ska må dåligt , men jag förstår inte hur de mammorna tänker ? Är det så viktigt att röka så man klarar av att utsätta sina barn för det ? Sen kan vissa mammor röka med sina barn och sen undra varför de är så dåliga i lungorna .. Men de är ju en grupp för sig .. (vet ju såklart att det inte bara är rök som gör barn dåliga , men jag reagerar mer på en mamma som utsätter sitt barn för rök än med en katt)

Nu syftar inte jag på någon speciell person/personer , men jag vet att det finns folk som kommer ta åt sig av det här ändå . Gör det om ni vill , jag tycker som jag tycker och om ni reagerar kanske ni innerst inne vet att det är fel ? ;)

Åsa

kan bara hålla med Sandra.

2011-06-28 @ 13:54:26
URL: http://mammden74.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Namn: Sandrah
Ålder: 24
Bor: text
Civilstånd:
Sambo
Bloggar om: Hej ! Det är jag som är Sandra , mamma till Tova som kom till oss 100808 och sambo med hennes pappa . Just nu lever jag ett riktigt härligt mammaledigt liv och ni kan följa oss i vår vardag med allt från babysim till våra små äventyr . <