En tanke ..

2011-03-17 @ 22:06:20
I dagens samhälle är allt så viktfixerat , det går nästan inte att komma ifrån . Vi har väl mer eller mindre blivit vana när det gäller bantningskurer , storlekar osv .. Sen ska det jämföras ! Antar att det är vi tjejer som är värst när det gäller vikt (killar jämför väl muskler :) )

Nu när jag har fått barn så har jag börjat märka att vi redan för över det på våra barn ! Det ska kollas kurvor , jämföras , och ojsan hejsan - din lilla bebis väger minsann 300 gram mer än vad min gjorde när hon var lika gammal . Ena barnet är en knubbis för "mamman har grädde i tuttarna" (som jag fick höra tills jag bara ville spy) , och den andra äter och äter men väger lite ändå .

Är det någon som får barn och då ska det självklart frågas om vikt och kommenteras "oj oj vilken tjockis, nejmen vilken liten en " Så länge våra små mår bra , då ska vi väl bara vara nöjda ? :)


Det här var bara en tanke som slog mig lite såhär på kvällskvisten , och är väl inte alls så allvarligt som man kan få den till . Nu ska jag krypa ner och gosa med bebis och sambo <3



Jenny D

Söt bild! :)

2011-03-17 @ 22:50:32
martina

Precis det tänkte jag med,( om bebis vikt) när jag läste en tråd härom dagen på facebook:/

2011-03-19 @ 10:34:37



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Namn: Sandrah
Ålder: 24
Bor: text
Civilstånd:
Sambo
Bloggar om: Hej ! Det är jag som är Sandra , mamma till Tova som kom till oss 100808 och sambo med hennes pappa . Just nu lever jag ett riktigt härligt mammaledigt liv och ni kan följa oss i vår vardag med allt från babysim till våra små äventyr . <